تغذیه

بررسی رژیم غذایی Nutritarian

به گفته یکی از متخصصان، رژیم غذایی Nutritarian «بسیار سالم و بی‌خطر است». اما، چند نفر گفتند که سالادهای روزانه و حذف برخی از گروه های غذایی، کافئین و میان وعده های ، پیروی از آن را دشوار می کند.

رژیم غذایی Nutritarian چیست؟

دکتر جوئل فورمن پزشک نیویورکی که رژیم غذایی Nutritarian را به وجود آورد، گفته است که یک رژیم غذایی سالم و خوبی رژیم غذایی است که مصرف غذاهای گیاهی و سرشار از مواد مغذی را توصیه میکند و به کاهش بهتر و اصولی وزن و حفظ و ثابت نگه داشتن آن تاکید دارد. همچنین دکتر فورمن کتاب «Eat For Life» را در سال 2021 و نیز کتاب جامع و کامل تری را بنام Eat to Live در مورد برنامه غذایی شگفت انگیزی که غنی از مواد مغذی بوده و برای کاهش سریع وزن و پایدار ماندن آن در سال 2011 نوشته است.

در رژیم غذایی، شما از ابرغذاهای گیاهی و غنی از مواد مغذی پر خواهید شد، در حالی که پروتئین حیوانی و انتخاب های فرآوری شده را محدود می کنید – حتی روغن زیتون. این رویکرد کام شما را بازنشانی می‌کند و دوباره آموزش می‌دهد تا از غذاهای طبیعی‌تر و سالم‌تر لذت ببرید. فورمن می گوید که رژیم غذایی آمریکایی بسیار شیرین و نمک زیاد به مرور زمان جوانه های چشایی را ضعیف می کند. به عبارت دیگر، مصرف همیشگی غذاها و شیرینی‌های نمکی نه تنها توانایی شما در حس نمک و شیرینی را کاهش می‌دهد، بلکه به طور کلی «عضله چشایی» را ضعیف می‌کند. بنابراین وقتی این تحریک بیش از حد را متوقف کنید، طعم غذا برای چند ماه صاف می‌شود، در حالی که «عضله طعم» می‌تواند خود را بازنشانی کند تا طعم‌های عمیق‌تری را در غذاهای کاملی بچشد که قبلاً نمی‌دانستید وجود دارند. کتاب‌های راهنمای تغذیه نشان می‌دهند که بر اساس رویکرد تغذیه‌ای، شما می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید و در عین حال از بیماری‌های قلبی، دیابت، برخی سرطان‌ها و شرایط خودایمنی پیشگیری کنید. رژیم های غذایی و نکاتی که بیان می کنیم بهترین متخصص تزریق چربی را توصیه می کند.

فورمن، پزشک خانواده و رئیس بنیاد تحقیقات تغذیه و بهترین متخصص تزریق چربی، از طریق کتاب‌هایش در مورد تغذیه سالم، ادعا می‌کند که برنامه خود را بر اساس یافته‌های بیش از دو دهه تحقیق در مورد اینکه کدام غذاها و رژیم‌های غذایی برای ارتقای سلامت و طول عمر مؤثرتر هستند، ساخته است.

دوستی خانوادگی. اعضای خانواده به راحتی می‌توانند وعده‌های غذایی را با هم بخورند، بدون اینکه تغییری برای هر فرد ایجاد کنند. و گزینه های غذایی برای تمام سنین به اندازه کافی سالم و متعادل هستند.

بودجه پسند. غذاهای این رژیم را به راحتی در یک خواربار فروشی معمولی پیدا می کنید و نیازی به مواد غذایی گران قیمت یا خاص ندارند.

سیاره پسند. رژیم غذایی اثرات زیست محیطی انتخاب غذا را در نظر می گیرد. عمدتاً گیاهی است و غذاها عمدتاً به طور پایدار رشد / تولید می شوند.

وگان یا گیاهخواری پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی برای یک رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری تغییر داد.

دوستانه بدون گلوتن. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کرد.

حلال پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کوشر پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کم کربوهیدرات. از آنجایی که رژیم غذایی کربوهیدرات ها، آب میوه ها و خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین را محدود می کند، این رژیم کربوهیدرات کمی دارد.

کم چرب. این رژیم مصرف متعادل چربی‌های سالم مانند روغن زیتون را تشویق می‌کند و از مصرف چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده جلوگیری می‌کند – که کمتر از 30 درصد کل کالری از چربی حاصل می‌شود.

مزایا

  • کوچینگ و/یا پشتیبانی گروهی در دسترس است.
  • بدون شمارش کربوهیدرات، امتیاز یا کالری.
  • پرکننده – سرشار از غذاهای پر فیبر است.

معایب

  • بالقوه برای یکنواختی مگر اینکه سفارشی کنید.
  • غذا خوردن در خارج از منزل محدود است.
  • قوانین زیادی برای به خاطر سپردن
  • ممکن است از نظر تغذیه کوتاه بیاید.

آیا می توانم با رژیم غذایی تغذیه وزن کم کنم؟

تحقیقات اخیر به طور خاص در مورد رژیم غذایی تغذیه‌ای و کاهش وزن انجام نشده است.

با این حال، تحقیقات منتشر شده در سال 2015 در ژورنال Nutrients نشان می دهد که رژیم غذایی مبتنی بر گیاه “ممکن است منجر به کاهش وزن بیشتر از توصیه های معمولی شود.” این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که رژیم گیاهخواری داشتند نسبت به افرادی که رژیم غذایی نیمه گیاه‌خواری، خوراک‌خوار و پسکو گیاهخواری داشتند، وزن بیشتری از دست دادند.

کاهش وزن کوتاه مدت

اخیراً تحقیقات مستقل و مستقلی که به طور خاص در مورد رژیم غذایی تغذیه‌ای و کاهش وزن کوتاه مدت انجام شده است، وجود ندارد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم های گیاهی سالم می تواند برای کاهش وزن کوتاه مدت موثر باشد.

تحقیقات منتشر شده در بولتن تغذیه در ژوئن 2022 به این نتیجه رسید که این مطالعه “اثرات مثبت (رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان سالم) را بر کاهش وزن، کلسترول و BMI در یک دوره زمانی کوتاه نشان داد، اگرچه پایبندی کوتاه مدت و بلندمدت به این رژیم غذایی نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

کاهش وزن طولانی مدت

اخیراً تحقیقات مستقل و مستقلی که به طور خاص در مورد رژیم غذایی تغذیه‌ای و کاهش وزن طولانی‌مدت بررسی شده است، وجود ندارد.

تحقیقات منتشر شده در سال 2016 در ژورنال پزشکی آمریکا نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای، که بر غذاهای گیاهی و کامل نیز تاکید دارد، پس از بیش از 12 ماه کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم کم چرب داشته است. رژیم مدیترانه ای باعث کاهش وزن مشابهی شد که محققان رژیم های دیگر را با آن مقایسه کردند، مانند رژیم غذایی انجمن دیابت آمریکا و رژیم غذایی کم کربوهیدرات. این مطالعه با عنوان “بررسی سیستماتیک رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش وزن طولانی مدت” است.

تحقیقاتی که در توسط بنیاد تغذیه بریتانیا در سال 2022 انتشار یافت بیانگر این بود که مطالعات صورت گرفته مجموعه ای از شواهد در حال رشد برای اثرات مثبت (رژیم غذایی گیاهی) بر کاهش وزن، کلسترول و BMI را افزایش می دهد، که در جلوگیری از کاهش وزن تاثیر دارد.تحقیقی با عنوان “رژیم های غذایی سالم گیاهی و اثرات کوتاه مدت آنها بر کاهش وزن، دریافت مواد مغذی و سطح کلسترول سرم”توسط بولتن متشر شد. منبع

نگهداری و مدیریت وزن

در سال 2021، مجله Foods مروری بر تحقیقات در مورد رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه منتشر کرد. در مقاله “رژیم غذایی گیاهی به عنوان یک استراتژی برای کنترل وزن”، محققان به این نتیجه رسیدند که “داده های ما نشان می دهد که رژیم های گیاهی/گیاهی ممکن است نقش مهمی در استراتژی های آینده برای کاهش وزن داشته باشند.”

از فواید رژیم Nutritarian میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل و کاهش فشار خون
  • مدیریت قند خون
  • کاهش دهنده میزان کلسترول
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • بهبود در سلامتی قلب و عروق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا