روانشناسی

چشم انداز شغل روانشناسی

طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، “پیش بینی می شود که استخدام کلی روانشناسان از سال 2020 تا 2030 8 درصد رشد کند، تقریباً به سرعت متوسط ​​​​برای همه مشاغل.” BLS همچنین میانگین حقوق روانشناسان را 105780 دلار در سال ذکر کرده است.

البته شایان ذکر است که این دیدگاه شغلی برای روانشناسان به طور کلی در زمینه روانشناسی کاربرد دارد. در حوزه روانشناسی، چندین شغل خاص وجود دارد که حتی نسبت به رشته به طور کلی برای رشد سریع تر قرار دارند. برای مثال، انتظار می‌رود که روان‌شناسی بالینی با سرعتی ویژه در راستای تقاضای رو به رشد مشابه برای تقریباً تمام پست‌های مراقبت‌های بهداشتی، تقاضا را افزایش دهد. تقاضا برای روانشناسان مدرسه نیز به لطف افزایش آگاهی از ارتباط بین سلامت روان و آموزش، با سرعتی شتابان افزایش می یابد.

14 شغل روانشناسی با تقاضای بالا

تعدادی رشته روانشناسی منحصر به فرد و جالب مورد تقاضا وجود دارد. فقط تعدادی از مشاغل هیجان انگیز و به سرعت در حال رشد که می توانید با مدرک لیسانس روانشناسی به دست آورید، شامل نقش هایی مانند:

1. مشاور حرفه ای / شغلی

مشاوران حرفه ای / شغلی وظیفه دارند به افراد کمک کنند مسیرهای شغلی را پیدا کنند که با مهارت ها، تجربه و علایق آنها مطابقت دارد. مشاوران شغلی اغلب توسط موسسات آموزش عالی استخدام می شوند، اما در بخش های مختلف دولتی و آژانس های خدمات اجتماعی نیز استخدام می شوند. اگر علاقه مند به کمک به افراد برای یافتن شغل ایده آل خود هستید و در شناسایی مهارت ها در دیگران مهارت دارید، پس حرفه ای به عنوان مشاور حرفه ای / شغلی راهی عالی برای استفاده از این توانایی ها است. شغل حسابداری در این مطلب توضیح داده شده است. می توانید کلاس های خوب برای گذراندن دوره حسابداری را در لینک داده شده ببینید.

2. روانشناس مدرسه

همانطور که قبلاً ذکر شد، انتظار می‌رود تقاضا برای روانشناسان مدارس به دلیل تمرکز بیشتر بر سلامت روان در سیستم آموزشی با سرعتی سریع‌تر از متوسط ​​افزایش یابد. به عنوان یک روانشناس مدرسه، وظیفه شما کمک به دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات ذهنی یا عاطفی خواهد بود تا بتوانند به پتانسیل تحصیلی کامل خود دست یابند. اگر از کار با نوجوانان یا کودکان خردسال لذت می برید، شغل به عنوان روانشناس مدرسه می تواند شغلی بسیار سودمند باشد.

3. مشاور ازدواج خانوادگی

مشاوران ازدواج خانواده با زوج‌ها کار می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا بر هر مشکلی که ممکن است بر ازدواجشان تأثیر بگذارد، غلبه کنند و علاوه بر کمک به افراد برای حل سایر مسائل مربوط به خانواده، بر آن‌ها غلبه کنند. آنها معمولاً توسط مراکز مشاوره خصوصی به کار گرفته می شوند، اما اغلب توسط سازمان هایی مانند خانه های سالمندان و مراکز مراقبت مسکونی نیز به کار گرفته می شوند. اگر علاقه مند به کمک به خانواده ها و زوج ها هستید تا روابط قوی تر و سودمندتری ایجاد کنند، شغل مشاور ازدواج خانوادگی گزینه بسیار خوبی است.

4. روانشناس مهندسی

روانشناسان مهندسی وظیفه مطالعه ارتباط بین فناوری و رفتار انسان را بر عهده دارند تا به شرکت ها کمک کنند تا محصولاتی را طراحی کنند که کاربر پسندتر باشند. روانشناسان مهندسی برای کمک به تیم های مهندسی کار می کنند تا محصولاتی را ایجاد کنند که با در نظر گرفتن روانشناسی کاربر نهایی طراحی شده اند. اگر هم به فناوری و هم به روانشناسی علاقه دارید، کار به عنوان یک روانشناس مهندسی به شما این امکان را می دهد که منطقه ای را که این دو زمینه با هم تلاقی می کنند کشف کنید.

5. روانشناس صنعتی-سازمانی (I/O)

روانشناسی I/O بر رفتار کارکنان در محیط کار تمرکز دارد. سازمان ها روانشناسان I/O را برای بهبود عملکرد، ارتباطات و رضایت نیروی کار خود استخدام می کنند. مانند حرفه ای به عنوان یک روانشناس مهندسی، حرفه ای به عنوان یک روانشناس I/O یک انتخاب عالی برای هر کسی است که می خواهد شغلی را در سمت تجاری روانشناسی دنبال کند.

6. روانشناس بالینی

یکی از بزرگترین حوزه های تخصصی روانشناسی، روانشناسی بالینی است که بر درمان اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری متمرکز است. همانطور که از نام آن پیداست، روانشناسان بالینی معمولاً در یک محیط مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان یا کلینیک کار می کنند. اگر می خواهید شغلی را در زمینه های مراقبت های بهداشتی و روانشناسی دنبال کنید، کار به عنوان یک روانشناس بالینی یک انتخاب شغلی عالی است.

7. روانشناس قانونی

روانشناسان قانونی با مجریان قانون همکاری می کنند تا علاوه بر انجام وظایفی مانند خدمت به عنوان شاهد متخصص در طول محاکمه، کمک به تحقیقات، و طراحی برنامه های درمانی برای مجنون جنایی، در زمینه روانشناسی جنایی مشاوره ارائه دهند. هر کسی که علاقه مند به شغلی است که در آن روانشناسی و سیستم حقوقی با هم تلاقی می کنند، مطمئناً از کار به عنوان روانشناس قانونی لذت خواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا