بیوگرافی و ادبیات

چگونه یک کتاب بنویسیم؟ [راهنمای گام به گام] توسط نویسنده پرفروش نیویورک تایمز

این بهترین و جامع ترین راهنمای آنلاین برای نوشتن کتاب غیرداستانی موجود است. این فقط نظر من نیست؛ من می توانم از این بیانیه حمایت کنم.

من شخصاً 4 کتاب پرفروش نیویورک تایمز نوشته ام که 3 تای آنها رتبه 1 را کسب کرده است. مجموع این کتاب ها بیش از 4 میلیون نسخه فروخت. من به سایر نویسندگان بزرگ با کتاب‌هایشان کمک کرده‌ام (تیم فریس، ست گودین، دیو آسپری، پیتر تیل، و غیره)، و همچنین در بنیان‌گذاری Scribe که قبلاً به 1200 نویسنده کمک کرده است کتاب‌های عالی بنویسند و منتشر کنند، از جمله ده‌ها کتاب بزرگ. پرفروش‌ها، از جمله کتاب‌های دیوید گوگینز (نمی‌توانم به من صدمه بزنم) و تیفانی هادیش (آخرین تک شاخ سیاه).

من این قطعه را نوشتم تا به شما یک آموزش دقیق و گام به گام ارائه دهم که می توانید برای تکمیل کتاب خود دنبال کنید.

من هیچ چیز بهتر یا تست شده تری در اینترنت نمی دانم.

اما به یاد داشته باشید – این راهنما فقط برای نویسندگان غیرداستانی است. اگر به دنبال نحوه نوشتن داستان هستید، من اینجا می روم.

برنامه نوشتاری خود را ایجاد کنید

مرحله 1: انتظارات مناسبی برای خود تعیین کنید

اگر می خواستید شام بپزید، با آشپزی شروع نمی کردید، آیا؟ هیچ البته نه. شما با آماده کردن فضای خود و جمع آوری مواد مناسب شروع می کنید. وقتی به آن اشاره می شود، واضح به نظر می رسد، اما بسیاری از مردم هنگام نوشتن کتاب، این را از دست می دهند.

در Scribe، ما به بیش از 1200 نویسنده کمک کرده‌ایم تا کتاب‌های خود را بنویسند (از تابستان 2019)، و احتمالاً اولین چیزی که آن‌هایی را که کتاب‌هایشان را تمام می‌کنند از کسانی که این کار را نمی‌کنند جدا می‌کند، داشتن انتظارات مناسب است.

چرا؟

از آنجا که نوشتن یک کتاب سخت است، و اگر برای این واقعیت آماده نباشید، به احتمال زیاد متوقف می شوید و حتی آن را رها می کنید. اما اگر از سختی آن چیزی که در راه است بدانید، می‌توانید از نظر ذهنی برای عبور از آن موانع زمانی که آمدند (و خواهند شد) آماده شوید.

اینها مهمترین انتظاراتی هستند که باید هنگام نوشتن کتاب خود داشته باشید:

انتظار داشته باشید که سخت باشد.

هرکسی که به شما می گوید روند نوشتن یک کتاب آسان است یا سعی می کند چیزی به شما بفروشد، یا هرگز کتابی ننوشته است یا کتاب های واقعا بدی می نویسد.

نوشتن کتاب سخت است.

و نوشتن یک کتاب خوب حتی سخت تر است.

اگر می خواهید یک کتاب خوب بنویسید، پس انتظار داشته باشید که این کار به سختی از شما نیاز دارد.

انتظار خستگی را داشته باشید.

نوشتن خسته کننده است (به خصوص اگر آن را به درستی انجام دهید).

انتظار داشته باشید هنگام نوشتن خسته شوید و انتظار داشته باشید که شما را خسته کند. مطمئن شوید که مراحلی را که نیاز دارید انجام دهید تا هنگام نوشتن هم استراحت کنید و هم انرژی داشته باشید.

انتظار دارید گیج شوید.

نوشتن کتاب گیج کننده است. اما چیزی که در حین کار با این روش متوجه خواهید شد این است که اگرچه برخی از چیزهایی که توصیه می کنیم ممکن است غیرعادی به نظر برسند، اما در واقع واقعاً خوب کار می کنند – که در نهایت مهم ترین چیز است.

انتظار داشته باشید که در برخی مواقع احساس خستگی کنید.

چیزهای زیادی در راه است. این مانند نوشیدن از یک شلنگ آتش خواهد بود. گاهی اوقات احساس غرق شدن خواهید کرد.

اما این را درک کنید: overwhelm این است که نمی‌داند بعداً چه کاری انجام دهید – دقیقاً به همین دلیل است که این راهنما را می‌خوانید. ما این را برای شما حل می کنیم.

اگر دنبال کنید و آنچه را که ما می‌گوییم انجام دهید، همیشه می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید. ما این روند را طوری انجام دادیم که هیچ غافلگیری وجود نداشته باشد.

انتظار داشته باشید که از نظر احساسی ناراحت باشید (و شاید هم ترسیده باشید).

این یکی بزرگ است. نوشتن کتاب بی‌تردید شما را از نظر احساسی تحت فشار قرار می‌دهد و ترس‌ها و اضطراب‌ها را آشکار می‌کند.

این هرگز آسان نیست و هرگز سرگرم کننده نیست، اما اگر می خواهید کتابی بنویسید، تقریباً به طور قطع یک ضرورت است (نگران نباشید، من به شما خواهم گفت که چه ترس هایی در راه هستند و چگونه با آنها کنار بیایید).

در حال حاضر زیاد نگران ترس های خود نباشید، اما اگر بعداً مطرح شد، همیشه می توانید راهنمای ما را در مورد ترس های کتاب نویسی و نحوه غلبه بر آنها بخوانید. این بهترین راهنمای اینترنت در مورد نحوه مقابله با ترس از نوشتن و کتاب است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا