متفرقه

نکات ضروری برای خرید آنلاین قطعات خودرو

با توجه به اینکه امروزه امکان خرید هرچیزی به صورت آنلاین وجود دارد، یک سری نکات مهم را جمع آوری کردیم تا بتوانید بهترین خرید را به صورت آنلاین تجربه کنید. خرید آنلاین قطعات خودرو چیز جدیدی نیست، و بیشتر افراد ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند، چون در وقت و پولشان صرفه جویی بیشتری می شود.

اتومبیل یکی از گران ترین چیزهای تفریحی است که بسیاری از مردم شاید یک بار در زندگی خود آن را خریداری کنند. با وجود این واقعیت که بسیاری از افراد به طور مکرر وسیله نقلیه خود را تعویض می کنند. هر چه که باشد، مردم ممکن است در سناریویی قرار بگیرند که نیاز به خرید قطعات یدکی خودرو داشته باشند.

اگرچه فروشگاه‌های فیزیکی قطعات خودرو را ارائه می‌کنند، اما اکثر مشتریان وب‌سایتی را انتخاب می‌کنند که به آنها امکان خرید آنلاین آنها را می‌دهد. اکنون، اجازه دهید نگاهی کوتاه به هشت نکته مهم برای خرید آنلاین قطعات خودرو بیندازیم:

درست تحقیق کنید

هنگامی که قطعات خودرو را از یک خرده فروش آنلاین خریداری می کنید، مهم است که تحقیقات کاملی انجام دهید، همیشه ایده خوبی است که به تمام بازارهای مختلف که محصول را می فروشند نگاه کنید و لیستی از قیمت های پیشنهادی تهیه کنید.

دلیل این امر این است که تعدادی از ارائه دهندگان ممکن است قیمت رقابتی را برای محصول شما به شما پیشنهاد دهند.

همیشه ایده خوبی است که در مورد قطعات یدکی و وب سایت هایی که آنها را می فروشند مطالعه کنید. به دلیل عدم آگاهی، ممکن است نتوانید قطعه صحیح را خریداری کنید. اگر نیاز به خرید یک قطعه یدکی برای ماشین خود دارید، ابتدا باید در مورد آن بدانید. نحوه اتصال آن به ماشین شما و نحوه تعویض قطعه را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قطعات یدکی، به وب سایت رسمی خودرو خود مراجعه کنید.

مقایسه اجزای خودرو ضروری است و باید این کار را با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند قیمت، کیفیت، برند و گارانتی انجام دهید.

تمام مشخصات را بررسی کنید

مشخصات برای هر قطعه خودرو بسیار مهم است. زیرا ارتباط مستقیمی با عملکرد خودرو دارند. شما باید مشخصات را با دقت مرور کنید و ببینید آیا با محصولی که آنلاین سفارش داده اید مطابقت دارند یا خیر.

همیشه دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را برای به روزترین مشخصات مربوط به قطعات خودرو متصل به وسیله نقلیه خود بررسی کنید. قبل از ثبت سفارش نهایی، می توانید با مکانیک خودروهای محلی نیز صحبت کنید.

از اصل بودن قطعه یدکی اطمینان حاصل کنید

قطعات یدکی اصلی تضمین می کند که خودرو به کار خود ادامه می دهد. حتی بعد از تعمیر و تعویض.

بنابراین، هنگام خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو، باید از ویژگی های آن آگاه باشید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

جزئیات گارانتی را بررسی کنید

هر محصولی که از یک تامین کننده قطعات خودرو اصلی خریداری می شود دارای گارانتی است. با این حال، زمان ضمانت عادی برای هر قطعه خودرو یک سال است. با این حال، این می تواند بسته به محصول متفاوت باشد. برای دریافت سهولت گارانتی در صورت بروز هر گونه بی نظمی، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

یک فاکتور نقدی هنگام تحویل برای شما ارسال می شود

جعبه بسته قطعات خودرو

کتابچه راهنمای کاربر برای قطعه خودکار (در صورت وجود)

نکته دیگری که باید به دنبال آن باشید این است که آیا تامین کننده خدمات پس از فروش ارائه می دهد یا خیر.

سیاست های صرافی را بررسی کنید

پس از سفارش آنلاین قطعات یدکی، کار شما انجام نشده است. شما باید مراقب سیاست های بورس باشید. وب‌سایت‌هایی که امکان تبادل را فراهم می‌کنند، احتمالاً معتبر هستند!

اگر به دنبال خرید آنلاین قطعات خودرو هستید، مطمئن شوید که باید تمام نکات را برای جلوگیری از کلاهبرداری بخوانید. به یاد داشته باشید که بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی می توانند شما را گمراه کنند اگر قطعات خودرو را بدون بررسی مشخصات اولیه سفارش دهید.

گزینه های پرداخت و ارسال را بررسی کنید

هنگامی که تمام قطعات لازم را به سبد خرید خود اضافه کردید، گزینه های پرداخت ارائه شده را دوباره بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که برای شما راحت تر به نظر می رسد. می‌توانید در سایت‌هایی مانند USA Auto Parts LLC، ایده روشنی از هزینه‌های حمل و نقل (در صورت وجود) و زمان تحویل دریافت کنید. به این ترتیب می توانید یک قرار ملاقات با مکانیک خود برای نصب سریع قطعات تعیین کنید.

تفاوت بین قطعات خودرو را بدانید

ممکن است متوجه نباشید که چندین گزینه برای قطعات خودرو وجود دارد. اصل، OEM، پس از فروش، و استفاده شده محبوب ترین گزینه ها هستند. هنگامی که در حال جستجو هستید، مهم است که تفاوت های اساسی بین آنها را بدانید.

اصل که با نام OE (تجهیزات اصلی) نیز شناخته می شود، به قطعه ای اطلاق می شود که همراه خودرو آمده است.

سازنده تجهیزات اصلی به عنوان OEM نشان داده می شود. این نشان می دهد که قطعات توسط همان سازنده ای تولید شده است که آنها را برای خودروساز تولید کرده است. این همان قطعه ای است که با وسیله نقلیه شما آمده است، اما آرم سازنده را ندارد. قطعات OEM بسیار قابل اعتماد هستند و اغلب ارزان تر از قطعات اصلی هستند.

افترمارکت به قطعه ای اطلاق می شود که برای جا افتادن و کارکرد در وسیله نقلیه شما طراحی شده است اما توسط شرکت دیگری تولید شده است.

قطعات خودرو مستعمل دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: آنها از یک وسیله نقلیه اسقاط یا خراب گرفته شده اند. اگرچه ممکن است با خرید یک قطعه کارکرده در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما با خرید یک قطعه کارکرده خطری برای کیفیت وجود دارد.

هنگام خرید آنلاین قطعات خودرو، تفاوت در قطعات خودرو به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید.

به دنبال شماره OEM باشید

شماره های OEM بهترین گزینه برای خرید آنلاین قطعات یدکی اصلی هستند. شماره های OEM آنهایی هستند که با تولید کنندگان واقعی فهرست شده اند. به طور خلاصه، در هنگام خرید آنلاین قطعات یدکی، مشابه احراز هویت دو مرحله ای عمل می کند.

با این حال، مطمئن شوید که یک مکانیک باتجربه را استخدام کنید که بتواند قطعات یدکی را به درستی در وسیله نقلیه شما نصب کند. استخدام یک مکانیک محلی ممکن است گزینه ایده آل برای شما باشد. زیرا ممکن است در صورت بروز ناهنجاری از او کمک بگیرید.

نتیجه

اگر می خواهید به صورت آنلاین لوازم یدکی خودروی خود را انجام دهیدبه نکاتی که گفتیم توجه کنید و آنها را در خریدخود رعایت کنید که محصولات معیوب دچارتان نشود! حتما سایت های معتبر و مشهور را برای خرید انتخاب کنید که مورد کلاهبرداری قرار نگیرید و محصولات مرغوب و با کیفیت دریافت کنید.

نکات مهم هنگام خرید:

1-قطعه ای که خریداری میکنید حتما گزینه پشتیبانی داشته باشد.

2-شماره قطعه خود را ثبت کنید تا هنگام تعویض آن به مشکل برنخورید.

3-با توجه به تنوع بالای قطعه ها، قبل از خرید مشورت های لازم را انجام دهید.

4-سایتی را انتخاب کنید که بتوانید در صورت بروز مشکل کالا را مرجوع کنید.

5-سرعت تحویل بسیار مهم است ، هنگام خرید آن را مد نظر قرار دهید.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا