سلامتی

به توقف گسترش ویروس کرونا کمک کنید و از خانواده خود محافظت کنید

همه‌گیری COVID-19 ایجاب می‌کند که در زندگی روزمره خود با بازگشت به فعالیت‌های روزمره هوشیار باشیم. هرکدام از ما می‌توانیم برای محافظت از خود، خانواده‌مان و جوامع خود قدم‌های ساده‌ای برداریم.

مراحل عبارتند از:

  • واکسن COVID-19 دریافت کنید.
  • دست های خود را اغلب با آب و صابون ساده بشویید.
  • هنگام دوری اطرافیان، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید.
  • از شلوغی دوری کنید و فاصله اجتماعی را تمرین کنید (حداقل 6 فوت از دیگران فاصله بگیرید).
  • در اینجا چند روش وجود دارد که شما و خانواده‌تان می‌توانید به کاهش سرعت شیوع بیماری کرونا کمک کنید.

با واکسیناسیون به توقف COVID-19 کمک کنید

همه افراد ۵ سال به بالا می توانند علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند. واکسیناسیون یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از همه افراد واجد شرایط در برابر COVID-19 است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده دو واکسن را برای پیشگیری از کووید-19 تأیید کرده و مجوزهای استفاده اضطراری (EUAs) را برای دیگران صادر کرده است. برای آخرین اطلاعات در مورد واکسن ها، از این صفحه FDA دیدن کنید.

FDA همچنین دو واکسن اضافی COVID-19 را برای استفاده اضطراری در افراد 18 سال و بالاتر مجاز کرده است. مطالعات نشان می دهد که واکسن های COVID-19 در جلوگیری از ابتلا به COVID-19 موثر هستند. دریافت واکسن کووید-19 همچنین به شما کمک می کند تا به شدت بیمار نشوید، حتی اگر کووید-19 دریافت کنید.

واکسیناسیون کووید-19 ابزار مهمی است که به ما کمک می کند تا به حالت عادی برگردیم. درباره فواید واکسن زدن و نحوه دریافت واکسن بیشتر بدانید.

دست هایتان را بشویید

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری، پرهیز از قرار گرفتن (یا قرار گرفتن در معرض دیگران) در معرض این ویروس است. ابتدا بهداشت ساده را رعایت کنید. دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید – به خصوص بعد از رفتن به دستشویی، قبل از غذا خوردن، و بعد از سرفه، عطسه یا دمیدن بینی. با نحوه شستن دست ها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سایر بیماری ها آشنا شوید.

اگر آب و صابون در دسترس نباشد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که مصرف‌کنندگان از ضدعفونی‌کننده‌های دستی مبتنی بر الکل حاوی حداقل 60 درصد اتانول (همچنین به عنوان الکل اتیلیک) استفاده کنند.

FDA همچنان به مصرف کنندگان درباره ضدعفونی کننده های دست حاوی متانول، که الکل چوب نیز نامیده می شود، هشدار می دهد. متانول بسیار سمی است و هرگز نباید در ضدعفونی کننده دست استفاده شود. اگر متانول از طریق پوست جذب شود یا بلعیده شود، می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی مانند تشنج و کوری یا حتی مرگ شود.

قبل از خرید ضدعفونی کننده دست یا استفاده از برخی از موادی که قبلاً در خانه دارید، این لیست را بررسی کنید تا ببینید آیا ضدعفونی کننده دست احتمالاً متانول دارد یا خیر. اکثر ضدعفونی‌کننده‌های دست که حاوی متانول هستند، آن را به عنوان یک ماده در برچسب ذکر نمی‌کنند (زیرا یک ماده قابل قبول در محصول نیست)، بنابراین مهم است که فهرست FDA را بررسی کنید تا ببینید آیا شرکت یا محصول درج شده است یا خیر. به بررسی این لیست اغلب ادامه دهید، زیرا به طور معمول به روز می شود.

FDA همچنین فهرست را گسترش داده است تا شامل ضدعفونی‌کننده‌هایی باشد که حاوی سایر مواد خطرناک و محصولاتی هستند که کمتر از مقدار مورد نیاز ماده فعال دارند.

FDA به مصرف کنندگان توصیه می کند از ضدعفونی کننده های دست تولید شده توسط تولید کنندگان مشخص شده در لیست استفاده نکنند. بیاموزید که چگونه ضدعفونی کننده دست خود را در لیست پیدا کنید و چگونه با خیال راحت از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

ماسک بزنید و از شلوغی دوری کنید

از شلوغی و فضاهای با تهویه ضعیف خودداری کنید. از تماس نزدیک (حداقل 6 فوت یا حدود دو دست دورتر بمانید) با افرادی که با شما زندگی نمی کنند، حتی اگر بیمار به نظر نمی رسند، در فضاهای داخلی و خارجی خودداری کنید. برخی از افراد بدون علائم ممکن است بتوانند ویروس کرونا را منتشر کنند.

اگر به طور کامل واکسینه نشده اید، CDC استفاده از ماسک را در مکان های عمومی سرپوشیده توصیه می کند. استفاده از ماسک در اماکن عمومی می تواند به کاهش سرعت انتشار ویروس کمک کند. آنها می توانند با کمک به جلوگیری از انتقال قطرات تنفسی به هوا و افراد دیگر هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن، از انتقال آن به دیگران و افرادی که ممکن است به ویروس مبتلا هستند و آن را نمی دانند کمک کنند.

یاد بگیرید چگونه از خود و دیگران در برابر کرونا محافظت کنید. و اگر به طور کامل واکسینه شده اید، این اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود و دیگران انجام دهید.

استفاده از ماسک روی بینی و دهان در هواپیماها، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر اشکال حمل‌ونقل عمومی که به داخل، داخل یا خارج از ایالات متحده سفر می‌کنند و در داخل مراکز حمل‌ونقل ایالات متحده، مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌ها، الزامی است.

اهدای خون

حفظ خون کافی برای سلامت عمومی، حتی در طول یک بیماری همه گیر، حیاتی است. اهداکنندگان خون به بیماران در هر سن و نوع کمک می کنند – قربانیان تصادف و سوختگی، بیماران جراحی قلب و پیوند اعضا، و کسانی که با سرطان و سایر شرایط تهدید کننده زندگی مبارزه می کنند. صلیب سرخ آمریکا تخمین می زند که هر دو ثانیه یک نفر در ایالات متحده به خون نیاز دارد.

اگر سالم هستید و احساس خوبی دارید، برای تعیین وقت با یک مرکز اهدای محلی تماس بگیرید.

آزمایش‌ها، واکسن‌ها و درمان‌های جعلی کرونا را گزارش دهید

برخی از افراد و شرکت‌ها محصولاتی را با ادعاهای جعلی تشخیصی، پیشگیری و درمان COVID-19 می‌فروشند. محصولات تقلبی COVID-19 می توانند انواع مختلفی داشته باشند، از جمله محصولاتی که به عنوان مکمل های غذایی یا سایر غذاها به بازار عرضه می شوند، همچنین محصولاتی که ادعا می کنند آزمایش، سایر دستگاه های پزشکی، داروها یا واکسن ها هستند. تا کنون، FDA تنها یک درمان را برای COVID-19 تایید کرده است و سایرین را برای استفاده اضطراری در این اورژانس بهداشت عمومی مجاز کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا