متفرقه

ایمن ترین برنامه های پیام رسان – بهترین پلتفرم ها و راه حل ها

برنامه‌های پیام‌رسان برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان را آسان می‌کنند. با این حال، با راه‌های جدید برای برقراری ارتباط و اتصال از طریق فناوری، راه‌های جدیدی نیز برای نقض حریم خصوصی و امنیت وجود دارد. عکس پس زمینه گوشی

پیام‌های خصوصی می‌توانند توسط اشخاص ثالث، سازمان‌های پشتیبان برنامه‌ها و دولت‌هایی که اطلاعات خصوصی شهروندان خود را جمع‌آوری می‌کنند، خوانده شوند. یادآوری این نکته مفید است که برنامه های محبوب مانند توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت یا مسنجر فیس بوک از رمزگذاری سرتاسر استفاده نمی کنند، بنابراین ممکن است مکالمات و فایل های شما به طور کامل ایمن نباشند. از سوی دیگر، بسیاری از برنامه‌های چت وجود دارند که خدمات پیام‌رسانی را ارائه می‌کنند که با استفاده از رمزگذاری سرتاسر، کار خود را در زمینه امنیت و حریم خصوصی ارتقا داده‌اند. چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم

بهترین اپلیکیشن ها برای برقراری ارتباط امن

هنگام انتخاب یک برنامه پیام رسانی ایمن که بر حفظ حریم خصوصی داده ها تأکید دارد، گزینه های قابل اجرا و در دسترس زیادی وجود دارد. ما فهرستی از بهترین و مطمئن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی را ایجاد کرده‌ایم که اطلاعات شما را ایمن و محرمانه نگه می‌دارند – برای ایجاد فهرست ما، یک برنامه باید رمزگذاری سرتاسر، همگام‌سازی روی چندین پلت‌فرم/دستگاه (موبایل، دسک‌تاپ، تبلت) داشته باشد. و ارتباط چند حالته (صوتی، تصویری، صوتی). سپس، ما ویژگی های اضافی را پس از آن دسته از موارد کلیدی که یک برنامه را ایمن می کنند، فهرست کرده ایم.

در اینجا برداشت ما از بهترین برنامه های پیام رسانی ایمن در بازار امروز است:

پیام رسان خصوصی سیگنال

میلیون ها نفر از سیگنال برای ارتباط فوری، رایگان و رمزگذاری شده استفاده می کنند زیرا به عنوان یکی از امن ترین برنامه های پیام رسانی در بازار شناخته می شود. پیام‌رسانی امن سیگنال یکی از تنها برنامه‌هایی است که فناوری حفظ حریم خصوصی آن همیشه فعال است. این سیستم پیش‌فرض تضمین می‌کند که هرگز خطر اشتراک‌گذاری لحظه‌ها یا ارسال پیام به گیرنده‌ای غیرمعنا وجود ندارد. سیگنال یک سرویس پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده بین پلتفرمی است که به تماس صوتی رمزگذاری‌شده سرتاسر و ارسال پیامک رمزگذاری‌شده اختصاص داده شده است. رمزگذاری همیشه هسته اصلی محصول این شرکت بوده است، و زمانی که توییتر آن را خریداری کرد، هدف این بود که پلتفرم محافظت از حریم خصوصی خود را حتی بیشتر بهبود بخشد. برای امنیت بیشتر، کاربران این امکان را دارند که فواصل پیام های ناپدید شونده متفاوتی را برای هر مکالمه ای که در تاریخچه چت خود ذخیره کرده اند انتخاب کنند. سیگنال یک پروژه منبع باز است که توسط کمک های مالی و کمک های مالی پشتیبانی می شود، بنابراین هیچ آگهی تبلیغاتی، هیچ بازاریاب وابسته و هیچ ردیابی مخفی وجود ندارد.

امکانات

  • پروتکل منبع باز
  • پیام های خود ویرانگر پس از بازه زمانی مشخص
  • از اتصال داده تلفن برای لغو هزینه های پیامک و MSS استفاده می کند
  • برچسب های رمزگذاری شده
  • چت گروهی
  • یک بار مشاهده رسانه

هزینه: رایگان بدون تبلیغات

تعداد کاربران: سیگنال آماری در مورد تعداد کاربران خود منتشر نمی کند، اما فروشگاه گوگل پلی اندروید گزارش می دهد که سیگنال بین 1 تا 5 میلیون بار دانلود شده است و اپ استور آیفون این داده ها را منتشر نمی کند.

Wire

یکی دیگر از گزینه های امن برنامه چت Wire است. Wire یکی دیگر از معدود برنامه هایی است که رمزگذاری سرتاسر را به عنوان پیش فرض برای محافظت از پیام ها، تصاویر و فایل های شما تنظیم می کند. رمزگذاری Wire به صورت شفاف در پس زمینه کار می کند و نیازی به فعال سازی ندارد زیرا همیشه روشن است. علاوه بر این، برای هر پیام از یک کلید رمزگذاری جدید استفاده می شود که تاثیر یک کلید در معرض خطر را کاهش می دهد. این 100٪ منبع باز است، بنابراین کد منبع آن برای تأیید، بازرسی و بهبود از طریق GitHub در دسترس کاربران است. Wire تجزیه و تحلیل یا داده های استفاده را به اشخاص ثالث نمی فروشد. این برنامه پیام‌رسانی امن» کاملاً با قوانین سختگیرانه حفاظت از داده‌ها در سوئیس و اتحادیه اروپا مطابقت دارد و این نرم‌افزار همکاری و ارتباط عمومی در بازار است.

امکانات

  • کنفرانس
  • مکالمات زمان دار/ زودگذر
  • 100% منبع باز
  • اشتراک گذاری فایل
  • چت های گروهی

هزینه: نسخه رایگان برای استفاده شخصی و نسخه پولی برای سازمان ها (شرکت های بزرگ) بدون تبلیغات

تعداد کاربران: وایر گزارش داد که کاربران فعال روزانه آن صدها هزار نفر هستند.

Threema

Threema یک برنامه پیام‌رسانی چت خصوصی است که به اصل راهنمای خود می‌بالد: محدودیت در ابرداده. برای اطمینان از اینکه هیچ داده ای مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد، سرورهای Threema یک پیام را پس از تحویل به گیرنده به طور دائم حذف می کنند. اطلاعاتی که معمولاً روی یک سرور مدیریت می‌شوند به صورت محلی در دستگاه کاربر مدیریت می‌شوند، به این معنی که هر نوع مکالمه‌ای در برابر استراق سمع محافظت می‌شود. با طراحی، هیچ بازگشتی به اتصالات رمزگشایی وجود ندارد، بنابراین هیچ کس دیگری به جز گیرنده مورد نظر نمی تواند پیام Threema را بخواند. Threema منبع باز است، بنابراین کاربران می توانند به طور مستقل صحت رمزگذاری را تأیید کنند. علاوه بر این، برای ثبت نام نیازی به ارائه ایمیل یا شماره تلفن ندارید، که به شما کمک می کند یک لایه امنیتی اضافی ارائه دهید.

امکانات

  • ایجاد نظرسنجی
  • به صورت ناشناس چت کنید
  • لیست های توزیع را توسعه دهید
  • چت های محرمانه را مخفی کنید و از رمزهای عبور برای محافظت از آنها استفاده کنید
  • مخاطبین را از طریق کد QR تأیید کنید

هزینه: 2.99 دلار

تعداد کاربر: 4.5 میلیون

تلگرام

تلگرام پلتفرمی محبوب برای مکالمات به شدت رمزگذاری شده است. تماس‌های صوتی و چت‌های گروهی شامل رمزگذاری سرتاسر (اگر هر دو طرف تلگرام داشته باشند) هستند. گزینه ای برای خود تخریبی پیام ها، فایل ها، عکس ها و ویدیوها در مدت زمان معینی پس از ارسال و دریافت آنها وجود دارد. حتی پیام های خود ویرانگر هم دارد. برای تجربه ایمن‌تر پیام‌رسانی، کاربران می‌توانند چت‌های مخفی را از تنظیمات پیشرفته برنامه روشن کنند، که در صورت تمایل، برنامه را در طرف دیگر چت مخفی مجبور می‌کند تا پیام‌ها را حذف کند. این نوع چت ها مختص دستگاه هستند، بنابراین شما فقط می توانید از دستگاه مبدا به آنها دسترسی داشته باشید. اگر دستگاه شما ایمن باشد، چت های مخفی شما نیز امن خواهد بود.

امکانات

  • پیام های خصوصی می توانند خود تخریب شوند
  • سرورهای توزیع شده برای امنیت و سرعت در سطح جهانی پخش شده اند
  • API و پروتکل را باز کنید
  • بدون محدودیت در اندازه رسانه و چت
  • امکان هماهنگی گروه های تا 200000 عضو
  • پیام ها را می توان با یک تایمر از بین برد
  • ارسال اسناد از هر نوع

هزینه: رایگان بدون تبلیغات

تعداد کاربران: بیش از 200 میلیون

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا