متفرقه

چگونگی درخواست افزایش حقوق: 7 دلیل و چگونگی درخواست

بسیاری از شرکت ها افزایش حقوق را به صورت برنامه ریزی شده بر اساس سنوات انجام می دهند. با این حال، ممکن است زمانی پیش بیاید که احساس کنید مستحق بیش از حقوق فعلی یا میزان افزایش برنامه ریزی شده هستید.

در این مقاله، دلایلی را که ممکن است مستحق افزایش حقوق باشید و نکاتی در مورد چگونگی و زمان درخواست آن را مورد بحث قرار می دهیم.

دلایل اینکه چرا من مستحق افزایش حقوق هستم: به کارفرمای خود چه بگویم

شرکت ها اغلب به کارمندانی که سخت کار می کنند، برای شرکت ارزش قائل می شوند و پتانسیل رشد در آینده را نشان می دهند، افزایش حقوق می دهند. قبل از اینکه درخواست افزایش حقوق کنید، مهم است که بتوانید به این سوال پاسخ دهید که “چرا از دیدگاه کارفرمای خود شایسته افزایش حقوق هستید؟” در اینجا به چند دلیل اشاره می کنیم:

1. شما بیشتر از چیزی که شغلتان نیاز دارد انجام می دهید

عملکرد کاری شما اغلب یکی از قوی ترین استدلال ها برای دریافت افزایش حقوق است. انجام بیش از نیاز شغلی شما ممکن است شامل مواردی مانند بر عهده گرفتن مسئولیت های اضافی، فراتر رفتن از سهمیه های خاص و کمک به همکارانتان باشد. به عنوان مثال، شما در بخش بازاریابی به عنوان ویراستار کار می کنید و مسئولیت اصلی شما تصحیح و کپی اسناد ویرایش است. با این حال، شما اغلب به نویسندگان در بخش کمک می کنید اگر آنها در انجام وظایف خود عقب هستند.

یک راه دیگر برای انجام وظایف جدید و نشان دادن این که چرا مستحق افزایش حقوق هستید این است که با سرپرست خود صحبت کنید. از آن ها در مورد وظایف خاصی که ضروری هستند اما از تکمیل آن ها هراس دارند، سوال کنید. اگر می توانید این وظایف را تکمیل کنید، خودتان را برای مسئولیت پذیری در برابر آن ها داوطلب کنید. این کار با کاهش بار کاری به مدیر شما کمک می کند و اشتیاق شما برای یادگیری چیزهای جدید و انجام وظایف بیشتر را نشان می دهد.

2. ابتکار عمل نشان می دهید

شرکت ها عموماً کارمندانی را دوست دارند که بدون اینکه از آنها خواسته شود، ابتکار عمل را به دست می گیرند. شما ممکن است با پیدا کردن پروژه های بیشتری برای کار کردن، پرسیدن از دیگران که چگونه می توانید به آنها کمک کنید یا درخواست پروژه های بیشتر، ابتکار عمل نشان دهید. راه دیگر برای نشان دادن ابتکار، توسعه و ارائه راه حلی برای مدیریت ارشد در مورد یک موضوع در شرکتی است که متوجه آن شده اید.

3. قابل اعتماد هستید

شرکت ها اغلب به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند تا بدون مدیریت خرد، کار خود را به خوبی انجام دهند و معمولا کارمندانی را می خواهند که بدانند همیشه می توانند آنچه را که از آن ها خواسته شده است، ارائه دهند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اغلب بهتر است به جای یک پروژه متوسط در اوایل، یک پروژه استثنایی را در روزی که قرار است انجام شود، در نظر بگیرید.

4. مهارت های جدیدی را توسعه می دهید

اگر به دنبال راه هایی برای ایجاد مهارت های جدید یا اصلاح مهارت هایی هستید که قبلاً دارید، ممکن است مستحق افزایش حقوق باشید. این ممکن است شامل کسب گواهینامه شغلی خاص، تکمیل دوره ها یا کارگاه های آموزشی در یک دانشگاه محلی یا شرکت در برنامه های توسعه حرفه ای شرکت شما باشد. اگر می خواهید مهارت های خود را بهبود ببخشید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، با سرپرست خود یا یک مدیر منابع انسانی صحبت کنید. آن‌ها اغلب می‌توانند پیشنهادهایی برای مهارت‌هایی برای بهبود یا کارگاه‌هایی برای مسیر شغلی شما ارائه دهند.

5. شما به کارمندان دیگر آموزش می دهید

تبدیل شدن به یک مربی می تواند بخشی از یک برنامه رسمی باشد که از طریق بخش منابع انسانی شما تنظیم می شود، یا ممکن است یک توافق غیررسمی بین شما و یک کارمند دیگر باشد. شما به عنوان یک مربی می توانید با به اشتراک گذاشتن دانش خود با دیگر همکاران، ارزش نیروی کار شرکت را افزایش دهید و اغلب به آن ها در بهبود عملکردشان کمک کنید. مربی بودن همچنین به شما کمک می کند مهارت های رهبری خود را توسعه دهید که شرکت ها اغلب به دنبال آن ها در کارمندان ارزشمند هستند.

6. شما در موفقیت شرکت سهیم هستید

اگر به طور مداوم کاری را ارائه دهید که تأثیر مثبتی بر موفقیت شرکت داشته باشد، ممکن است مستحق افزایش حقوق باشید. نحوه اضافه کردن ارزش به شرکت ممکن است بر اساس موقعیت شما در شرکت متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است در بخش فروش کار کنید و ارائه ای آماده کنید که یک مشتری مهم را متقاعد کند که قراردادی با درآمد بالا امضا کند و منافع مالی را برای شرکت تضمین کند. به عنوان مثال دیگر، شاید شما یک طراح گرافیک هستید که به طور مداوم از تکالیف هفتگی خود فراتر می رود و حداقل درخواست ویرایش را از مشتریان دریافت می کند، که رضایت مشتری و کارایی محل کار را بهبود می بخشد.

7. شما نگرش مثبتی دارید

شرکت ها اغلب به دنبال کارمندانی هستند که مثبت نگر هستند، در یک تیم خوب کار می کنند و دوست داشتنی هستند. مثبت نگری شما ممکن است به عنوان اشتیاق برای شغل شما ظاهر شود، و ممکن است کارمندان دیگری را جذب کنید که می خواهند با شما کار کنند و مانند شما باشند. همچنین، حفظ نگرش مثبت به جای نگرش منفی یا منفعلانه ممکن است هم کاری و کار گروهی را بهبود بخشد.

نکات درخواست افزایش حقوق

  • تشخیص زمان مناسب برای درخواست
  • مقدار حقوق مد نظرتان را مشخص کرده باشید
  • دقت در نحوه عملکرد و لحن گفتگو
  • ابراز سپاس
  • تمرکز روی دستاوردهای کاری
  • بررسی وضعیت مدیر قبل از درخواست
  • آمادگی قبلی داشته باشید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا