جنسی و زناشویی

7 روش برتر برای بهبود ازدواج

مرحله «ماه عسل» در هیچ رابطه متعهدانه‌ای قرار نیست دوام بیاورد در نهایت مشخص می‌شود که اشتراک‌گذاری یک زندگی با شخص دیگری به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارد. بسیاری از زوج ها هفت سال پس از عروسی شروع به جدایی می کنند زیرا فرهنگ ما به ما یاد نمی دهد که چگونه پیوندهای عاطفی خود را حفظ و تقویت کنیم. اینجاست که موسسه گاتمن وارد می شود.ایمیل موقت

هفت ایده زیر که برگرفته از چهار دهه علم واقعی است، عشق شما را برای همیشه ماندگار می کند.

1. زودتر کمک بگیرید.

یک زن و شوهر به طور متوسط ​​شش سال صبر می کنند تا برای مشکلات رابطه کمک بگیرند. و به خاطر داشته باشید که نیمی از ازدواج هایی که پایان می یابند در هفت سال اول این کار را انجام می دهند. این بدان معناست که یک زوج معمولی برای مدت طولانی با ناراحتی زندگی می کنند. اگر در اوایل ازدواجتان احساس می‌کنید نشانه‌ای از مشکل وجود دارد، به دنبال کمک باشید.

تبدیل ورد به پی دی اف

2. خودتان را ویرایش کنید.

موفق ترین زوج ها با یکدیگر مهربان هستند. آنها هنگام بحث در مورد موضوعات حساس از بیان هر فکر انتقادی اجتناب می کنند و راه هایی برای بیان نیازها و نگرانی های خود با احترام بدون انتقاد یا سرزنش شریک زندگی خود پیدا می کنند.

3. «استارت آپ» خود را نرم کنید.

مشاجره‌ها اغلب «شروع می‌شوند» زیرا یکی از طرفین با اظهار نظر انتقادی یا تحقیرآمیز تعارض را تشدید می‌کند. طرح مشکلات به آرامی و بدون سرزنش بسیار بهتر عمل می کند و به زوج ها این امکان را می دهد که با آرامش وارد تعارض شوند.

4. نفوذ شریک زندگی خود را بپذیرید.

در مطالعه ازدواج های دگرجنس گرا، متوجه شدیم که یک رابطه تا حدی موفق است که شوهر بتواند نفوذ همسرش را بپذیرد. برای مثال، زنی ممکن است به شوهرش بگوید: «آیا باید پنجشنبه شب کار کنی؟ مادرم آخر هفته می آید و برای آماده شدن به کمک شما نیاز دارم.» او پاسخ می دهد: “برنامه های من تنظیم شده است و آنها را تغییر نمی دهم.” همانطور که ممکن است حدس بزنید، این مرد در یک ازدواج متزلزل است. توانایی شوهر برای تحت تأثیر قرار گرفتن از همسرش (به جای برعکس) بسیار مهم است زیرا تحقیقات نشان می دهد که زنان قبلاً در پذیرش تأثیر مردان به خوبی تمرین کرده اند. یک شراکت واقعی تنها زمانی رخ می دهد که شوهر بتواند همان کار را انجام دهد.

5. استانداردهای بالایی داشته باشید.

زوج های خوشبخت استانداردهای بالایی برای یکدیگر دارند. موفق ترین زوج ها کسانی هستند که حتی به عنوان تازه ازدواج کرده از پذیرش رفتار آزاردهنده یکدیگر امتناع کردند. سطوح پایین تحمل برای رفتار بد در آغاز یک رابطه برابر است با زوجی شادتر.

6. آموزش تعمیر و خروج از بحث.

زوج‌های خوشبخت یاد گرفته‌اند که چگونه از مشاجره خارج شوند، یا چگونه اوضاع را قبل از اینکه مشاجره کاملاً از کنترل خارج شود، ترمیم کنند. نمونه هایی از تلاش برای تعمیر: استفاده از طنز. ارائه یک اظهار نظر دلسوزانه (“من درک می کنم که این برای شما سخت است”)؛ مشخص کردن اینکه در زمینه مشترک هستید (“ما با هم این مشکل را حل خواهیم کرد”). عقب نشینی (در ازدواج، مانند هنر رزمی آیکیدو، شما اغلب باید تسلیم شوید تا برنده شوید). و به طور کلی، نشانه هایی از قدردانی از شریک زندگی خود و احساسات او در طول مسیر ارائه دهید. اگر بحث بیش از حد داغ شد، 20 دقیقه استراحت کنید و موافقت کنید که وقتی هر دو آرام هستید دوباره به موضوع بپردازید.

7. روی نکات مثبت تمرکز کنید.

در یک ازدواج شاد، زوج‌ها در حین بحث درباره مشکلات، حداقل پنج برابر جملات منفی نسبت به یکدیگر و در مورد رابطه‌شان اظهارات مثبت می‌کنند. به عنوان مثال، یک زوج شاد به جای اینکه “ما هیچ وقت لذت نمی بریم” می گویند “ما زیاد می خندیم”. یک ازدواج خوب باید دارای جو غنی مثبت باشد. به طور منظم به حساب های بانکی احساسی خود سپرده گذاری کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا