سلامتی

10 نکته غذایی که به شما کمک می کند از سلامت روان خود مراقبت کنید

یک رژیم غذایی سالم و حفظ عادات سالم به مراقبت از سلامت روان شما کمک می کند. برای برجسته کردن اهمیت رژیم غذایی در سلامت روان، دانشمندان و متخصصان سلامت یک راهنمای تغذیه سالم برای روانپزشکان و بیماران منتشر کرده اند که شامل توصیه ها و دستور العمل هایی است که می تواند به شما در حفظ سلامت جسمی و روانی خود کمک کند. این مقاله 10 نکته برتر خود را خلاصه می کند.

عادات ناسالم بسیار رایج هستند، به عنوان مثال سیگار کشیدن و مصرف مواد سمی مانند الکل و غذاهای فوق فرآوری شده که دارای قند بالا، آرد تصفیه شده و محتوای چربی اشباع هستند. اگرچه این غذاها بسیار خوشمزه هستند، اما ارزش غذایی کمی دارند. تغذیه خوب در یک سبک زندگی سالم و محافظت از سلامت روان شما مهم است.

اگر می‌خواهید مراقب خود باشید، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، فعالیت بدنی مکرر داشته باشید و حداقل ۷ ساعت در روز بخوابید.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که تماس با طبیعت نیز به حفظ سلامت ذهن کمک می کند. حداقل یک یا دو بار در هفته پیاده روی در جنگل، پارک یا ساحل توصیه می شود. نزدیک بودن به چنین محیط های طبیعی سلامت کلی و روانی را بهبود می بخشد و به پایین نگه داشتن سطح استرس کمک می کند.

در مورد غذا، در اینجا 10 نکته بر اساس شواهد علمی فعلی آورده شده است:

1.زود شام بخور

در صورت امکان، شام را زمانی که هنوز روشن است، در زمستان ساعت 19 و در تابستان ساعت 20:00 میل کنید. خوردن شام در ساعت 10 شب توصیه نمی شود.

2.یه شام ​​سبک بخور

اطمینان حاصل کنید که شام ​​شما حاوی سبزیجات، چربی های سالم و کربوهیدرات های سبزیجات، ریشه و غده ها مانند هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی، کلم بروکلی، پیاز و غیره باشد.

3.سبزیجات را در هر سه وعده غذایی اصلی روزانه خود بگنجانید

بسیاری از مردم فقط یک بار در روز سبزیجات می خورند و اغلب فقط به عنوان چاشنی. برای بهبود سلامت، حداقل 50 درصد بشقاب باید از سبزیجات و سبزیجات در هر سه وعده غذایی روزانه شما تشکیل شود.

4.از شیرینی پزی پرهیز کنید

این شامل شیرینی، بیسکویت، کیک و شکلات است. آنها به دلیل قند اضافی، محتوای چربی با کیفیت پایین و آردهای تصفیه شده بد هستند. ترکیب همه این عوامل خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، التهابی و دژنراتیو را افزایش می دهد.

5.مصرف چربی های سالم را افزایش دهید

سعی کنید چربی های سالم را از طریق غذاهایی مانند: تخم مرغ ارگانیک، آووکادو، ماهی آبی، آجیل، دانه ها (آفتابگردان، کدو تنبل، کتان، چیا، کنجد و غیره)، کره گاوهای مرتعی، ابتدا زیتون فشرده سرد، وارد وعده های غذایی روزانه خود کنید. روغن نارگیل و آفتابگردان و غیره.

6.غذاهای غنی از پروبیوتیک بخورید

نمونه ای از پروبیوتیک ها غذاهای تخمیر شده مانند سرکه سیب غیر پاستوریزه، میسو، تاماری، کلم ترش تازه، کفیر بز یا گوسفند یا کفیر آب، چای کامبوجا و غیره است.

7.هر روز غذاهای غنی از فیبر بخورید

غذاهایی که سرشار از فیبر یا پری بیوتیک هستند، باکتری های روده شما را تغذیه می کنند و انتقال صحیح روده را تضمین می کنند. سبزیجات و سبزیجات، دانه هایی مانند کتان یا چیا، سیب زمینی پخته و سپس سرد شده و غیره. در این گروه قرار می گیرند.

8.انباری خود را با گیاهان معطر و ادویه جات پر کنید

هر چه تازه تر و خشک تر باشد. می توان از آنها در خورش، سالاد، خامه، سس، گوشت، ماهی و غیره استفاده کرد. آنها طعم و غنای وعده های غذایی شما را بهبود می بخشند.

9.ماهی آبی وحشی کوچک را انتخاب کنید

به عنوان مثال می توان به ساردین و ماهی خال مخالی اشاره کرد.

10.نان 100% سبوس دار بخورید

اگر نان می خورید، نانی بخورید که ترجیحاً با آرد 100 درصد سبوس دار و غلاتی مانند خراسان، غلات ریز یا گندم سیاه تهیه شود. اگر می توانید آن را پیدا کنید، نان تخمیر آهسته با خمیر ترش تهیه کنید. سعی کنید نان را هر روز و همیشه به مقدار کم مصرف نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا