متفرقه

تقسیم بندی سبک زندگی چیست؟ 4 نوع رایج آن

تقسیم بندی یک فعالیت مهم برای یک برند یا محصول است. بخش‌های مختلفی وجود دارد که بازاریابان برای هدف‌یابی و موقعیت‌یابی محصولات مناسب برای بخش مناسبی از مشتریان از آن‌ها استفاده می‌کنند. تقسیم بندی سبک زندگی نوعی استراتژی تقسیم بندی است که اطلاعات مشتری را به زیر گروه های کوچک دسته بندی می کند. تقسیم‌بندی سبک زندگی مشتری مستلزم آن است که داده‌های مرتبط هر مشتری به زیر گروه تقسیم شود. این گروه ها بر اساس سبک زندگی مشتری، دوست داشتن و دوست نداشتن آنها و نحوه زندگی آنها ایجاد می شوند.

برای این که بازاریان سود بیشتری داشته باشند می تواند در بازار فارکس معامله کنند. آموزش فارکس از آن دسته آموزش هایی است که تمام بازاریان به آن احتیاج دارند.

تقسیم‌بندی انواع مختلفی دارد، اما تقسیم‌بندی سبک زندگی منحصربه‌فرد است، زیرا سبک زندگی مشتریان را مطالعه می‌کند، مانند اینکه چگونه زندگی می‌کنند، چه کاری برای زندگی انجام می‌دهند، چه چیزی دوست دارند و بر اساس این اطلاعات مشتریان برای تشکیل بخش سبک زندگی گروه‌بندی می‌شوند.

تقسیم بندی سبک زندگی به بازاریابان کمک می کند تا نیازها و نیازهای مشتری را بهتر درک کنند و سپس در مورد قرار دادن محصول در بخش بازار مناسب تصمیم گیری کنند. اما بازاریابان باید بدانند که تحلیل سبک زندگی یک فرآیند مستمر است زیرا فعالیت‌ها، نظرات، علایق و جمعیت‌شناسی مصرف‌کننده با زمان، سلیقه و موقعیت تغییر می‌کند.

فعالیت ها و نمونه هایی از تقسیم بندی سبک زندگی:

سبک زندگی مصرف کننده شامل انواع مختلفی از ابزارها برای تشکیل این بخش بندی است، بازاریابان برای درک بهتر این ابزارها مورد نیاز هستند. چنین ابزارهایی بازاریابان را قادر می سازد تا محصولات و خدمات بهتری را برای مشتریان هدف فراهم کنند. ابزارهای بخش بندی سبک زندگی که با نام AIO شناخته می شوند، علایق و نظرات و جمعیت شناسی هستند. در اینجا ما این ابزارها را با مثال هایی مورد بحث قرار می دهیم.

فعالیت ها

فعالیت ها شامل کار، سرگرمی، رویداده ای اجتماعی، تعطیلات، سرگرمی، عضویت در باشگاه و رویداد اجتماعی مصرف کنندگان است. چنین فعالیت هایی به بازاریابان در مورد کاری که انجام می دهند، محل کار و چگونگی سرگرم شدن خود اطلاع می دهد. این فعالیت ها به بازاریابان در مورد روال معمول مصرف کنندگان اطلاع می دهد. فرض کنید که فرد یک فرد مالی است و فعالیت های خارج از خانه و ملاقات با مردم را دوست ندارد.

منافع

علایق شامل خانواده، خانه، شغل، اجتماع، مد، غذا و تفریح مصرف کننده است. چنین فعالیت هایی در سبک زندگی بازاریابان را در مورد علایق کلی مصرف کننده آگاه می کند. مثلا کدام غذا، ورزش یا فناوری را دوست دارند یا نه. این عوامل برای بازارها برای اتخاذ تصمیمات مناسب برای نوع صحیح تقسیم بندی بر اساس منافع مصرف کننده بسیار مهم هستند.

نظرات

نظرات شامل مسائل اجتماعی، سیاسی، تجاری یا اقتصادی، تحصیلی، محصول و خودشان است. نظر مهم است زیرا بازاریابان را در مورد مسائل و افراد مختلف آگاه می کند. به عنوان مثال، یک مصرف کننده خاص جذب یک موضوع اجتماعی می شود که تحت چتر کمپین تبلیغاتی شما نیست، پس شما نمی توانید منافع آن مصرف کننده را برآورده کنید.

جمعیت شناسی

جمعیت شناسی به بازاریابان در مورد سن و جنسیت مشتریان بالقوه، شغل آن ها، اندازه خانواده مصرف کنندگان، که مصرف کنندگان جغرافیایی به آن تعلق دارند، چرخه عمر و سطح درآمد می گوید.

رفتار مصرف کننده پویا است و به تغییرات و روندهای اجتماعی بستگی دارد. برای مدیران بازاریابی بسیار مهم است که نگاهی دقیق تر به این پویایی ها داشته باشند. تقسیم بندی سبک زندگی یک فرآیند بی پایان است که نیاز به تغییرات مداوم در استراتژی های بازاریابی دارد.

برای داشتن اطلاعت بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا